Selahattin Dündar

KAFKAS KARTALI FİLMİ” VE KARS/DİKME KÖYÜ…

“KAFKAS KARTALI FİLMİ” VE KARS/DİKME KÖYÜ…1968 yılı kış aylarında çekimi yapılan ve 1 Mayıs 1973 yılında vizyona giren “KAFKAS KARTALI” filminin önemli bir bölümü Kars merkeze bağlı DİKME köyünde, yani benim köyümde çevrilmiştir. Rusya’nın egemenliği altındaki Kafkas Türklerinin bağımsızlık için mücadelesini konu alan tarihi bir filmdir. Çok önemli bir oyuncu kadrosu vardır. Haksızlık etmemek ve filme verilen önemi ifade etsin diye, tüm rolleri sıralı olarak buraya almayı önemsedim.

Fikret Hakan: Kafkas Kartalı
Fatma Girik:
BiancanEsen Püsküllü: Olga
Reha Yurdakul: Şeyh Şamil
Yıldırım Gencer: Prens Orlov
Turgut Özatay: General Boris
Leman Öztürk: Tatyana
Gülten Ceylan: Nefise
Doğan Dolay: Murat
Yavuz Karakaş: Hasan
Ali Demir ve Yusuf Çağatay: Rus Subaylar
Sami Hazinses: Hancı

Ve dokuz kişilik teknik ekip ile bir o kadar da yardımcı kadrodan oluşmaktadır.Yönetmenliğini Metin Gülgen ve Yılmaz Atadeniz’in üstlendiği filmin senaryosu, Sevda Sezer ve Yılmaz Atadeniz’e aittir. Sevda Sezer’e ait olan eserde; filmin yapımcılığını Turgut Demirağ üstlenmiştir. Görüntü yönetmenliğini Gani Turanlı’nın üstlendiği film, dram, savaş ve macera türünde olup, 1968 yıllarının teknik zorlukları koşullarında dahi, renkli ve çok net olarak çekilmiştir.nnFilmin konusu şöyledir: “Kafkas Kartalı” destanında, Kafkasya’da yaşanmış bir hürriyet mücadelesidir. Sevgi ve cesaretin kaynağı olan yüreğine tutunmuş bir insan ve o insanın yanında acıları, sürgünleri, yenilgi ve zaferleri tatmış bir halk vardır. Kafkas dağlarının yamaçlarında, 25 yıl boyunca süren bir hürriyet savaşıdır bu. Rusların mezalimi karşısında baş eğmeyen Türk İslam davası yüzünden canını hiçe sayarak savaşan bir yiğittir Kafkas Kartalı. Yetmiş dört dakikalık bir film olan “Kafkas Kartalı”nın tamamına yakını Kars’ta çekilmiştir. Daha çok Kars’ın tarihi mekânlarında çekilmişti. Köy olarak da, önemli bir bölümü Kars/Dikme Köyü’nde çekilmiştir. İlkokul öğrencileri de dâhil olmak üzere; “Kafkas Kartalı” filminin çekiminde Dikme köyü halkının tümü olduğu gibi destek olmuş, hiçbir fedakârlıktan kaçınmamış ve halkın büyük çoğunluğu da bu film de rol almıştır. Rol alacak durumda olmayanlar da araç gereçlerle destek olmuşlardır. Bu gün bir kısmı hayatta olmayan, bu filmde rol alan veya destek olan kişilerden hafızaların hatırlayabildikleri şunlardır:O yıl ki ilkokul çocuklarının tamamı: Çocuk oyunları rolünden Bilal Uluhanlı: Asker Posta rolünde Bilal Öztürkler: Atlı asker rolünde Allahyar Akkaya: Asker rolünde (Nöbetçi) Muhtar İsa’nın Celal Ulukurt: Asker rolünde Mangullu Ömer Daşdandır: At Kızağıyla rol almıştır Hıdıllı İsmail’in Ali: At kızağıyla rol almıştır. Kullanılan belirgin mekânlar:Dikme Köyünün tüm evleri, ahırları, samanlıkları, görüntüleri, dağları, ovaları, Kars Çayı ve çeşmeleri. Köy sınırlarının tamamı, tüm mekânlar ve tüm köy evleri, film yapımcısının emrine sunulmuştur. Film yöneticileri ve rol alanlar istedikleri evleri ve mekânları hiçbir zorlukla karşılaşmadan kullanabilmişlerdir. Dikme Köyü’nün yanından akan Kars Çayı, kullanılan en önemli mekânlardan birisidir. Cala denilen Kars Çayı’nın yanı başında bulunan ve demirci Nebi Gümüş’ün sıcak demir atölyesi, filmde görülen han olarak kullanılmıştır. Memet Uğurluel’in dükkânı, ilan asılan devlet kapısı olarak kullanılmıştır. Film çekimi esnasında yaşanan ve anlatılan anılar: İlkokul çocuklarına Kafkasların yöresel kıyafetleri giydirileceği zaman, çocuklar arasında bir söylenti yayılır: “Bu elbiseyi giyenleri kaçırıp Rusya’ya götürecekler” diye… Bu söylenti nedeniyle, çocukların hiçbiri bu elbiseleri giymek istemez. Daha sonra, ilkokul öğrencisi Yakup Yılmazel ile iki kız öğrenci; Hamiyet Elyıldırım ve Hatice Coşgunaras, “Öyle saçmalık mı olur?” diyerek, elbiseleri giyince, diğer çocukların hepsi giymiş ve filmde çocuk rollerini üstlenmişlerdir. Kars/Dikme Köyünün milli duyguları oldukça üst düzeydedir. O kadar ki; Film çekimi esnasındaki roller konusunda halkın karşı rollere tepki derecesinde direnişi söz konusu olmuştur. Bu cümleden olmak üzere kimse Rus askeri rolüne almak istememiştir. Halk bu konuda zor ikna edilebilmiştir. Hatta: Rus askeri rolünde olanların bindiği kiralık atların sahipleri atlarını geri almak istemiş ve tartışmalar çıkmış. O günün gençlerinin olan İmdat Elyıldırım filmde rol almak için babasından atı ister. Babası, ata zarar verirsin diyerek vermez. Ama, katılmak istiyorsan git kendin katıl der. Sorulduğunda İmdat Elyıldırım, espri ile şöyle diyor: “Babam ata kıyamamış ama bana at kadar önemsememiş. Demek ki o nesle göre at, bir oğuldan daha kıymetliymiş.”Ardos’un dağı taraftan Kafkas Kartalı’nın atlıları Kars Çayı’ndan geçip Dikme Köyü’ne doğru gelirken, Sami Hazinses’in atı Kars Çayında tökezliyor ve Sami Hazinses attan Kars Çayı’nın içine düşüyor. Rejisör; “Bu olay senaryonun bir parçasıymış gibi olsun. Devam edin. “ Diye filmin bu sahnesini baştan almıyor. O an, film sahnesinde görülmektedir. Fatma Girik, Esen Püskülü, Fikret Hakan ile Köyde Hürü Ana olarak bilinen Hürü Dündar arasında geçen, diyalog şeklindeki bir anı: Hürü Ana, miladi 1915 (H:1331) doğumlu, Kars Dikme Köyünde yaşayan, o yıllarda 12 çocuk (6 kız 6 erkek) anası olgun yaşta bir kadın. Aynı zamanda Osmanlı kadını denen bir kişilik… Erkekli kadınlı her mecliste, kendini rahatlıkla ifade edebilen bir kadın… Film çekimlerinin yapıldığı günlerden bir gün, film seti olarak kullanılan köy ilkokulunun bahçesinde Fatma Girik ve Esen Püsküllü’nün olduğunu haber alan köy kadınları, biz utanırız diye; Hürü Ana’yı da alıp, oraya giderler. Hürü Ana: “Dalını tufara söykeme… Söyux alarsan”Fatma Girik: “Teyze bir şey anlamadım. Ne diyorsun?” Hürü Ana: “Ay zavallı… Vah beçere…  Goca Fatma Girik olmuş ama dil bilmér.”Kahkahalar… Gülüşmeler… Fikret Hakan devreye girer ve Fatma Girik’e: Fikret Hakan: “Yani teyze diyor ki: Arkanı duvara dayama, üşütürsün.” Hürü Ana: “Fikret, sen gözel adamsan… Aynı bizlere benziyirsen…”Fikret Hakan: Teşekkürler teyzeciğim. Hürü Ana Esen Püsküllü’nün önündeki büyük krem kutusunu görünce şöyle der: Hürü Ana: “O vite yağı kutusu nedi?” Esen Püsküllü: “Vita yağı değil teyze… Yüz kremidir.” Hürü Ana:” Ha! Demek ki; Sizi bele gözelleştiren, tenekeler dolusu kremdir. Fatma Girik: “Teyze, yani bu kremi sürmesek, biz güzel değilmiyiz?” Hürü Ana: “Vallahi, bizim köyün gızları o senin sürdüğün kremin binde birini sürseler, sizin on katınız gözel olarlar…”Fatma Girik ve Esen Püsküllü güldüler… Fikret Hakan lafa karıştı. Fikret Hakan: “Teyze doğru söylüyor. Köy güzelleri doğaldır. Şehirdeki kızların çoğu makyajdır. Bunda yalan var mı?”Hürü Ana: “Fikret Hakan, seni yaşayasan… Ay gızlar neye durorsunuz alkışlasanıza…” diyerek, bütün kadınlara Fikret Hakanı alkışlatır…Esen Püsküllü: kaliteli ve lüks leopar kürkünü bürünüp yatarken, o anda oradan geçen Gödeklerin Osman Polatel, o yaratığın filmde rol alan bir maymun olabileceğini sanarak; filmde bir de maymunun olduğunu söyleyince, büyük bir latife konusu olmuş, köylüler epey bir gülüşmüşler. Hala da anlatır ve gülerler…“Kafkas Kartalı” filmi Kars’ta çekilen bir film olup, yer yer Terekeme/Azeri müziklere yer verilmiştir. Terekeme/Karapapak ve Azeri yaşam tarzından örneklere de film de belirgin olarak yer verilmiştir.1968 YILININ SOĞUK KIŞ GÜNLERİNDE KARS DİKME KÖYÜ, BÖYLE BİR TARİHİ GÖREVİ YÜZÜNÜN AKIYLA YERİNE GETİRMİŞTİR.“KAFKAS KARTALI” filmi, Kars/Dikme Köyü’nün tarihi değerini, misafirperverliğini, bayrak sevgisini, vatanseverliğini, sanatseverliğini, tarihine sahip çıkışını bir kez daha ve kalın harflerle TARİHE NOT DÜŞMÜŞTÜR.  Saygılarımla…

YAZAN: Selahattin DÜNDAR(Halk Ozanı/Yazar)

Ozan Selahattin Dündar Hakkında

KitaplarıWeb YazılarıÖdülleriÖzgeçmiş
  1. TEREKEMELER (Karapapak Türkleri)
  2. ÇUVAL
  3. BAŞAK
  4. BAĞDAŞ
1. T.C KÜLTÜR BAKANLIĞI (ŞİİR YARIŞMASI TÜRKİYE BİRİNCİLİĞİ) 1.Halk Şairleri Arası, ”İsrâfı Önleme Tasarrufa Ç:ağrı” adlı şiir yarışması BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ;

2. T.C. KÜLTÜR ve TURİZM BAKANLIĞI, Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü, Cumhuriyetimizin      80.Yılı kutlamaları dolayısıyla 27–28 Ekim 2003 tarihleri arasında düzenlenen “Ankara’da Ozanlar    Şöleni”nde gerçekleştirilen törende TEŞEKKÜR BELGESİ;
3. 1998, AZERBAYCAN/BAKÜ Televizyonumuzda yapılan programda TEŞEKKÜR BELGESİ
4. 1998, AZERBAYCAN RADYOSU Radyosunu ziyaret ve yapılan program sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ
5. 19–12–1999 FOLKLOR ARAŞTIRMALARI KURUMU ŞEREF BELGESİ, Türk Halk Kültürü çalışmalarına yaptıkları değerli katkılarından DOLAYI “TÜRK FOLKLORUNA HİZMET ÖDÜLÜ” ve ŞEREF BELGESİ,
6. 22–03–1998, TC. KÜLTÜR BAKANLIĞI“Âşık Veysel ve Ozanlar Haftası Etkinlikleri” çerçevesinde Bakanlığımız öncülüğünde, ozan vakıf, kooperatif ve derneklerinin işbirliği ile 22 Mart 1998 günü düzenlenen “Âşık Veysel’i Anma Günü” programında TEŞEKKÜR BELGESİ
7. 23–09–2000, T.C.KARS VALİLİĞİ, KARS ’ta yapılan “ II. ULUSLARARASI ÂŞIK ŞENLİK ŞÖLENİ ”ne katkıları sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ,
8. 09 Mayıs 1998 (Hıdırellez Festivali Şenlikleri) Çalıklı, Valandovo, Makedonya, MAKEDONYA CUMHURİYETİ, HALK OZANI SELAHATTİN DÜNDAR’a Festivalin düzenlenmesi ve yapılmasında sunduğu katkısı için TAKDİRNAME,
9. ANKARA HALK ÂŞIKLARI KÜLTÜR ve ARAŞTIRMA DERNEĞİ (AŞDER), 22.03.1997 AŞ-DER Yönetim Kurulu Başkanlığı, Derneğimiz, “Halk Ozanlığı ve Âşıklık Geleneğinin; Araştırılması, Yaşatılması ve Tanıtılması” konusunda yaptığınız çalışmalardan dolayı TAKDİR ve TEŞEKKÜR BELGESİ,
10. T.C. KÜLTÜR BAKANLIĞI Tertip Komitesi 13–14–15 Ekim 2000, “Geleneksel 2.Ozanlar Haftası Etkinlikleri”mize Katkılarından dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ
11. 5–7- Haziran 1998 tarihlerinde BAYAT KAYMAKAMLIĞINCA, Birinci Uluslararası BAYAT OĞUZ ve TÜRKMEN KÜLTÜR ŞÖLENİNE Katkılarından Dolayı Teşekkür Ederiz.
12. T.C ESKİŞEHİR VALİLİĞİ, TERTİP KOMİTESİ 1991 Dünya Yunus Emre Sevgi Yılı MADALYA.
13. T.C. 20-26 Mayıs 1979 SİLİFKE FESTİVALİ SİLİFKE KAYMAKAMLIĞI TERTİP KOMİTESİ MADALYA,
14. 1978 Uluslararası Silifke Kültür Festivali, SİLİFKE KAYMAKAMLIĞI MADALYA
15. T.C. ANKARA VALİĞİ TERTİP KOMİTESİ1 “Mayıs 1988, TEŞEKKÜR BELGESİ
16. 13–12–1997, Ankara Âşıklar Şöleni, MİLLİ EĞİTİM SAĞLIK EĞİTİMİ VAKFI TAKDİR ve ŞÜKRAN BELGESİ
17. Milli Eğitim Sağlık Eğitimi Vakfı Adına (MESEV)’e karşı göstermiş olduğunuz candan ilgi ve sunulan katkılar sebebiyle TAKDİR ve ŞÜKRAN BELGESİ
18.T.C.ESKİŞEHİRVALİLİĞİYUNUSEMREKÜLTÜR 6–10 Mayıs 1994 tarihleri arasında düzenlenen “YUNUS EMRE KÜLTÜR VE SANAT HAFTASI” programlarına katkılarından dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ
19.Âşık Selâhettin Dündar Radyomuzu ziyaretinizden ve katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz 10 Mayıs 1998 Üsküp Radyosu/MAKEDONYA TEŞEKKÜR BELGESİ
20. ONUR BELGESİ T.C. AFYON VALİLİĞİ 26–30 Ağustos 1994 tarihleri arasında ilimizde kutlanan 72. Zafer Haftası etkinliklerine gösterdiğiniz ilgi ve katkıdan dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ
21.ŞÜKRÂN BELGESİ, KOCAELİ ANADOLU DERNEKLERİ BİRLİĞİ PLATFORMU, AĞRI-ARDAHAN-ERZURUM-ERZİNCAN-KARS-IĞDIR-SİVAS, dernekleri TEŞEKKÜR BELGESİ
22. Anadolu Dernekler Birliği Platformuna Destek ve Katkılarınızdan Dolayı ŞÜKRAN BELGESİ
23.PLÂKETİ POLATLI KAYMAKAMLIĞI 1988- TERTİP KOMİTESİ Sakarya Meydan Muharebesi Zafer Şölenine katkılarınızdan dolayısıyla TEŞEKKÜR BELGESİ
24.KARS ARDAHAN IĞDIRLILAR BİRLİĞİ DAYANIŞMA PLATFORMU, Platformumuzca düzenlenen “Kars-Ardahan-Iğdır İllerinde, Tarih, Kültür ve Ekonomi Sempozyumu” na katkıları anısına TEŞEKKÜR BELGESİ
25.T.C. ÇAY KAYMAKAMLIĞI BELEDİYE BAŞKANI (Şenlik Tertip Komitesi) 16 Temmuz 1994 ONUR BELGESİ Çay İlçesi 13. Vişne Şenliğine Katkılarınızdan dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ
26.HALK OZANLARI KÜLTÜR VAKFI YÖNETİM KURULU Vakfımızın kurucu üyelerinden Sayın, Ahmet Yılmaz’ın Dostluk ve Dayanışma gecesine verdiğiniz destek sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ
27. Büyük ozan Veysel Şatıroğlu’nun 25.ölüm yıldönümü sebebiyle 21 Mart 1998 günü Cumhurbaşkanlığı Köşkü’nde Cumhurbaşkanımız Sayın Süleyman Demirel’in Huzurunda düzenlenen anma programında ilk kez oluşturulan Ozanlar Korosu’na katkıları sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ
28. KARS DİKME KÖYÜ DERNEĞİ YARDIMLAŞMA ve KÜLTÜR DERNEĞİ 08–07–2000 Hizmetlerinizden dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ,
29. AZERBAYCAN EVİ DERNEĞİ YÖN. KUR. BŞK, AZERBAYCAN EVİ DERNEĞİ, Derneğimize katkılarından Dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ.
30. AŞ-DER Cumhurbaşkanımız Sn Süleyman Demirel’in himayelerinde Geleneksel 5. Ankara Halk Âşıkları Bayramı’na Katkıları sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ
31.1996 Yılında Kars-Dikme Köy Kültür ve Dayanışma Derneğini bizlere kazandırılması sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ.
32. İzmir Kars-Dikme Köyü Derneği Temsilciliği 09/ 07/2000 PLÂKET
33. ANKARA AYRANCI LİSESİ Okulumuz ve Millî Eğitim Camiasında uzun süredir vermiş olduğunuz kutsal hizmetlerinizden dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ.
34. AYRANCI LİSESİ KORUMA DERNEĞİ02 -10–1984, PLÂKET,
35. 1988 Yıldırım Beyazıt Liseliler Derneği, Derneğe katkılarından dolayı TEŞEKKÜR BELGESİ.
36. YIL-DER Yönetim Kurulu MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KONUR MENEKŞE DERSANESİ, 24–11–1996, TEŞEKKÜR BELGESİ,
37. SAYIN: SELAHATTİN DÜNDAR KURUCU ve FİZİK ÖĞRETMENİ OLARAK DERSANEMİZİN 20.KURULUŞ YILINDA: BUGÜNE KADAR GÖSTERDİĞİ ÖZVERİ sebebiyle TEŞEKKÜR BELGESİ,
38. AŞDER, ANKARA HALK ÂŞIKLARI KÜLTÜR ve ARAŞTIRMA DERNEĞİ, Halk Ozanlığı ve Âşıklık geleneğinin; araştırılması, yaşatılması ve tanıtılması konusunda yaptığı çalışmalardan dolayısı ile 25–03–1995 tarihli TAKDİR ve TEŞEKKÜR BELGESİ,
39. AŞ-DER, Yönetim Kurulu Adına Çoban Hüseyin ÇEMREK, PLÂKET,
40. İNCESU ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ, OKULUNA İLGİ ve KATKILARI dolayısı ile TEŞEKKÜR TAKDİR ve TEŞEKKÜR BELGESİ

Öğretmen, Halk Ozanı, Araştırmacı ve Yazar kimliği ile, Terekemeler’in ileri gelenlerindendir. Adına Borçalı’da Köy kuran Hacı Kara İsa’nın torunu olan Selaheddin DÜNDAR, 1946 yılında Kars’ın Merkez, Dikme Köyünde doğdu. İlkokulu doğduğu köyde; ortaokul ve liseyi Erzurum’da okudu. Erzurum Eğitim Enstitüsünün Fen Bölümünden mezun olduktan sonra, Ankara Üniversitesi’nin Fizik Mühendisliği Bölümünü bitirdi. Mühendis olarak mezun olmasına rağmen, öğretmenlik mesleğinde karar kılan Halk ozanı DÜNDAR, yurdun çeşitli yerlerinde, otuz yıl (30) boyunca öğretmenlik yaptı. Eşi de öğretmen olan Halk Ozanı Selâheddin DÜNDAR’ın, EZGİ adında bir kızı ve OZAN adında bir oğlu bulunuyor. Dedesi, Hacı Kara İsa da bir Terekeme şairi olan Ozan Selâhettin DÜNDAR, henüz ortaokul sıralarında şiir yazmaya, lise yıllarında da saz çalmaya başladı. Daha önceki yazdıklarını, deneme şiirleri olarak nitelendiren DÜNDAR’ın ilk kayda değer şiiri, 1972 tarihini taşımaktadır. Yazdığı şiirlerin, müziğini de kendi yapan Halk Ozanı Selâhettin DÜNDAR’ı, ilk defa sazı ve sözüyle 1973 yılında bir radyodan dinliyoruz. 1974 yılında ilk televizyon programını gerçekleştiriyor. Bundan sonra DÜNDAR’ı, sazı ve sesiyle radyo ve televizyonlarda sık sık dinlemekte ve görmekteyiz. Âşıklık geleneğinin, tüm dallarını başarı ile sürdüren Ozan Selâhettin DÜNDAR’a, yurt içi festival ve programlarda da rastlarız. Türkiye’yi karış karış dolaşan ozanımız, yurt dışında da programlar yaptı, yurt dışındaki festivaller ve kültür etkinliklerinde bulundu. Kültür Bakanlığının kadrolu ozanlarından olup, çok sayıda şiir, deyişler, halk müziğinin değişik makamlarında besteleri bulunmaktadır. Çok sayıda ödülleri, takdir teşekkür ve plaketlerin sahibi olan Halk Ozanı, Ozan Selâhettin DÜNDAR, 1991 yılında Kültür Bakanlığının yurt çapında açmış olduğu: “Tasarrufa Çağrı” konulu şiir yarışmasında, birincilik ödülü aldı. Daha sonraki Çalışmaları için de Türk Folklor Kurumunun, Özel Şeref Ödülü ile ödüllendirildi. Sosyal yönden oldukça yoğun olan Ozan Selâhettin DÜNDAR, bir çok demokratik kurum ve kuruluşun kuruculuğunda, çalışmalarında ve yönetimde bulundu. MESAM’ın nüvesini teşkil eden ve 1978’de kurulan “Türkiye Sanatçılar Birliği”nin ilk kuruluşuna da imza atmıştır. Ozanlar Vakfıyönetiminde yer aldı; Kars Dikme Köyü, Kültür Derneği’nin kuruculuğunu ve aynı zamanda başkanlığını üstlendi. Derneğin başkanlığında bulunduğu, 1997 ve 1998 yıllarında, Kars Kültür Festivalleri düzenledi. Âşık İslâm ERDENER, Anma Gününüorganize etti; ve bu etkinliklerin komitesinde yer aldı. Ozan Selaheddin DÜNDAR aynı zamanda bir araştırmacı, yazar ve gazetecidir. Yayına hazır durumda ve yakın tarihte yayınlanacak olan, iki adet araştırma ve inceleme kitabı, mevcuttur. Kars “Ölçek” Gazetesinde “Gurbet Selamı” adıyla köşe yazarlığını devam ettirmektedir. “HALAY” dergisini kurarak, bu derginin uzun yıllar, yayın yönetmenliğini sürdürdü. Eğitim ve Kültür ağırlıklı “MENEKŞE” dergisinin kurucusu ve yayın yönetmenliğini yaptı. Selaheddin DÜNDAR’ın Fizik Dersi ile ilgili bir kitabı da yayınlanmıştır. Bunun dışında, ozanlığı ile ilgili olarak “BAŞAK”, “BAĞDAŞ” ve “ÇUVAL” adını taşıyan üç şiir kitabı yayınlanmıştır. Kültür Bakanlığı arşivlerinde şiirleri ve TRT arşivlerinde ses bantları mevcut olup; Selâhettin DÜNDAR’ın dört adet kaseti, piyasalarda satışa sunulmuş bulunmaktadır. Alet çalıp parmakları ile tellere dokunmaya mandolinle başlayarak Bağlama, Tar ve Koşasaz adını verdiği, birleşik sazı, maharetle konuşturmayı başarmıştır. Saz ve sözün de ustası olan Ozan Selehattin DÜNDAR, Terekeme-Azeri, Anadolu Ağızları, tarzındaki deyişlerini Koşasaz eşliğinde büyük bir maharet, hüner ve kendine has uslûpla, seslendirmekte ve yorumlamaktadır.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu